El Clasico - och allt jag tänker på är Lussebullar

Jag sitter med min lilla lilla TV på i  andra änden av vardagsrummet och försöker skrapa ihop tillräckligt med mod för att börja plugga till morgondagens tenta. Jag kan ju utan tvivel påstå att det finns tusen saker jag hellre velat göra. Däribland rensa vasken... Antar att det handlar om att jag VILL ha alla (tillräckligt med) rätt och få mina betyg. Det har varit litet utav ett aber på senaste tiden att få ihop saker och ting och det hade varit skönt att avrunda med lite poäng i botten åtminstone.
Men jag vet inte.
Igår kväll var jag hos C på glöggeri. Sjukt mysigt. O massa lussebullar. Jag åt 3 (5) st. Har tänkt på dem hela dagen... Vi har dessutom börjat planera för vår mycket gemensamma 24-årsfest. Eller blir det 48-årsfest?
Sov 4h inatt. Skjutsade hit och dit (nej, jag har inte blivit bättre på att säga nej).
Hamnade i Lund där vi knarkade och söp oss fulla, innan allt urartade till en enorm gyttjebrottning i regnet där folk slet varandra i håret och grät och skrattade om vartannat... Eller inte.
Vi youtubade "Jeff Vader" och sen såg vi "Ouch" med Pablo Francisco. Lite mindre dramatik.
Sen sov jag i en röd IKEA-soffa som var cirka 80 cm för kort.
Upp imorse och ut till mamma och pappa. Hämta Cliff, ut med Bobby, tömköra Chappe. Lilleman går så fint! Han tycker verkligen om att få jobba. Vi testade allihopa, pappa fick stilpoäng för höga knän i travet. Jag och mamma skrattade hysteriskt. Vilket ekipage! Tänka sig min papps komma travandes bakom en Shetlandsponny... Underbart! Sen rymde givetvis hästjäveln för mig. Men det var odramatiskt och snart var han inne i hagen - som sig bör om man är en liten ponny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback